10 alternative la zahar si indulcitori artificiali ce ar trebui incercate!

10-alternative-la-zahar-si-indulcitori-artificiali-ce-ar-trebui-incercate

In medie, americanii consuma peste 400 de calorii pe zi din zaharuri adaugate. Cercetarile au aratat ca zaharul face rau organismului. Un consum excesiv poate duce la degradarea dintilor, obezitate, diabet, boli cardiace si chiar cancer.

Indulcitorii artificiali, cum ar fi aspartamul si sucraloza, pot provoca, de asemenea, reactii adverse daunatoare, de la migrene la tulburari de dispozitie si la afectarea functiei hepatice. Pur si simplu, e timpul sa scapi de zahar si indulcitori artificiali. Cand sunteti dornici de ceva dulce, exista o multime de indulcitori naturali si alternative la zahar care pot fi aduagate in loc.

10 alternative la zahar si indulcitori artificiali ce ar trebui incercate – stevia, curmalele si mierea

1 – Stevia. Indulcitorii naturali includ stevia. Daca vreti ceva super dulce, stevia ar trebui sa va satisfaca. Este de 200 de ori mai dulce decat zaharul! Stevia este disponibila in pachete, picaturi, tablete si amestecuri pentru coacere.

2 – Curmale. Credeti sau nu, indulcitorii naturali includ curmalele. Acestea sunt usor de digerat si pot indulci o masa atunci cand sunt amestecate intr-o pasta. Ele sunt, de asemenea, incarcate cu substante nutritive, inclusiv cupru, fier, potasiu, mangan, magneziu si vitamina B6.

3 – Miere bruta. Cand vine vorba de indulcitori naturali, mierea pura este una dintre cele mai bune alternative la zahar pe care le puteti gasi. Ea este plina de antioxidanti, enzime si alti nutrienti care ajuta la intarirea sistemului imunitar si la promovarea unui intestin sanatos. Incercati mierea pe paine prajita, cu iaurt sau in ceai pentru un gust mai dulce.

4 – Zahar de nuca de cocos. Indulcitorii naturali sanatosi includ zaharul de nuca de cocos. Ca si apa de nuca de cocos, zaharul de nuca de cocos ofera organismului substante nutritive benefice. Cu o incarcatura glicemica scazuta, zaharul de nuca de cocos ofera un gust dulce fara efectele nocive ale zaharului prelucrat. Utilizati zahar din nuca de cocos in retete pentru un gust dulce si o doza sanatoasa de antioxidanti, vitamine si minerale.

5 – Siropul de artar. Alternativele la zahar includ siropul de artar. Ca si alti indulcitori naturali, siropul de artar este incarcat si cu antioxidanti care lupta impotriva bolilor. Nutrientii din siropul de artar ajuta la reducerea daunelor oxidative in organism si la lupta impotriva radicalilor liberi. Asigurati-va ca achizitionati sirop de artar pur, fara ingrediente adaugate!

6- Melasa. Aceasta este o alta optiune atunci cand vine vorba de alternative sanatoase la zahar. Este bogat in substante nutritive, inclusiv cupru, calciu, fier, potasiu, mangan si seleniu. Ca si alti indulcitori naturali, asigurati-va ca luati melasa pura fara ingrediente adaugate.

10 alternative la zahar si indulcitori artificiali ce ar trebui incercate – siropul din orez brun

7 – Piure de banana. Acesta este o alta optiune atunci cand vine vorba de indulcitori naturali. Bananele sunt incarcate cu fibre, potasiu, vitamina B6 si vitamina C. De asemenea, sunt dulci in mod natural! Combinati-le intr-un blender cu o lingura de apa pentru o alternativa sanatoasa la zahar.

8 – Glazura balsamica. Alternativele la zahar includ glazura balsamica. Puteti gasi acest indulcitor natural in magazinele de produse alimentare tip plafar sau puteti sa va faceti propriul produs. Doar fierbeti doua cesti de otet balsamic la foc mic si amestecati frecvent, pana cand se reduce la o jumatate de ceasca.

9 – Sirop de orez brun. Alternativele la zahar includ siropul de orez brun. Este un sirop gros, dulce care poate fi folosit in loc de zahar atunci cand se prepara produse de casa. Unele siropuri de orez brun sunt fermentate cu enzime de orz, ceea ce inseamna ca contin gluten, deci cautati siropurile cu eticheta “fara gluten”.

10 – Gem de fructe. De asemenea, pe lista de alternative sanatoase la zahar este si gemul natural de fructe. Gemul de fructe de padure, mere, pere sau struguri pot indulci produsele fara a avea efectele secundare negative ale zaharului prelucrat. Doar gemurile organice sau cele preparate in casa sunt sanatoase!

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.